جمعه ۲۴ فروردین ۰۳

نمونه طرح جابر كلاس ششم منابع طبيعي

ارايه پكيج اقدام پژوهي ، گزارش تخصصي و تجربيات مدون

نمونه طرح جابر كلاس ششم منابع طبيعي

نمونه طرح جابر كلاس ششم منابع طبيعي

دانلود نمونه طرح جابر كلاس ششم منابع طبيعي

اين مجموعه شامل:

پوستر هاي طرح جابربن حيان در مورد منابع طبيعي ما
تابلوي نمايش طرح جابربن حيان  در مورد منابع طبيعي ما
عكس جابربن حيان در مورد منابع طبيعي ما
مطالب علمي آموزشي در باره طرح جابربن حيان منابع طبيعي ما
اين مستندات عنوان شده بر طبق آخرين بخش نامه طرح جابر مي باشد.
قسمتي ازين مجموعه

مقدمه:
طبيعت داراي امكانات بسياري است كه تداوم زندگي بشر و كليه موجودات بر روي زمين وابسته به آن است اما آنچه به عنوان منابع طبيعي در كشور ما از آن ياد مي‌شود منابع تجديد شونده ايي هستند كه ما از آنها بهره‌برداري مي‌كنيم و عمدتاً به خاك، گياه و درخت محدود مي‌شود يا بهتر بگوييم وجود خاك به معني مالكيت بر زمين در آن عرصه، گياه محدود به مراتع و درخت در جنگل‌ها مي‌باشد كه جوامع بشري بهره‌برداري‌هاي گوناگوني از آنها دارند. منابع طبيعي به عنان ثروت هر جامعه و امانتي براي آيندگان است، كساني كه از اين ثروت و هديه الهي استفاده مي كنند موظفند از آن به طور صحيح بهره برداري نموده، آباد و سرسبز به نسل بعد از خود تحويل نمايند، زيرا امروزه كارشناسان و متخصصين امر منابع طبيعي را بستر حيات كليه موجودات زنده و سرسبزي و آباداني آن را نشانه پيشرفت علمي و فرهنگي جوامع و زمينه ساز توسعه پايدار ميدانند.

تعريف كلي منابع طبيعي:
به طور كلي منابع طبيعي به پديده هايي گفته مي شود كه در كره زمين وجود داشته و انسان در ايجاد آن هيچ گونه دخالتي نداشته است.

اين منابع به دو دسته تقسيم مي شوند:

۱- منابع طبيعي تجديد ناشونده:

منابع طبيعي تجديد ناشونده منابعي هستد كه خداوند در دسترس انسانها قرار داده تا از آن استفاده كند، اين منابع هر قدر هم زياد باشند، اگر از آنها برداشت شود كاهش يافته و روزي به پايان خواهند رسيد و قابل تجديد هم نخواهند بود. مانند معادن نفت و گاز و … كه به علت اتمام پذيري به منابع طبيعي تجديد ناشونده معروف شده اند.

۲- منابع طبيعي تجديد شونده:

اين منابع نيز از نعمتهاي بزرگ الهي مي باشند كه در طبيعت وجود داشته و در صورت استفاده صحيح و بهره برداري درست هيگاه به اتمام نخواهند رسيد.

 

اطلاعات اضافي درباره اين دانلود طرح جابربن حيان كلاس ششم منابع طبيعي ما:

اين پروژه به صورت كامل و آماده پرينت توسط دانش آموزان و معلمين و آموزگاران گرامي مي باشد. تمامي فايل هاي اين مجموعه قابل ويرايش و در قالب ورد (Word)  مي باشند.

لينك دانلود:

نمونه طرح جابر كلاس ششم منابع طبيعي

نمونه طرح جابر كلاس ششم منابع طبيعي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.