پنجشنبه ۲۳ فروردین ۰۳

طرح جابربن حيان مقطع چهارم مدلي از يك هواپيما

ارايه پكيج اقدام پژوهي ، گزارش تخصصي و تجربيات مدون

طرح جابربن حيان مقطع چهارم مدلي از يك هواپيما

طرح جابربن حيان مقطع چهارم مدلي از يك هواپيما

دانلود طرح جابربن حيان مقطع چهارم مدلي از يك هواپيما

اين نمونه طرح جابر كه براي شما تهيه كرده ايم و با قيمت مناسب در دسترس شما قرار داده ايم دانلود طرح جابربن حيان مقطع چهارم مدلي از يك هواپيما مي باشد كه بلافاصله بعد از پرداخت قابل دانلود مي باشد.

اين مجموعه شامل:

پوستر هاي طرح جابربن حيان در مورد مدلي از يك هواپيما
تابلوي نمايش طرح جابربن حيان  در مورد مدلي از يك هواپيما
عكس جابربن حيان در مورد مدلي از يك هواپيما
مطالب علمي آموزشي در باره طرح جابربن حيان مدلي از يك هواپيما
اين مستندات عنوان شده بر طبق آخرين بخش نامه طرح جابر مي باشد.
قسمتي ازين مجموعه

دوران باستان و اساطير
در داستان‌هاي اسطوره‌اي باستان نقل مي‌كنند كه انسان هميشه سعي مي‌كرده به نحوي عمل پرواز را انجام دهد. براي مثال در افسانه‌هاي يوناني ايكاروس يا افسانه‌هاي دايدالوس و ويمانا در حماسهٔ هند باستان نشانه‌هايي از پرواز وجود دارد. آن‌ها سعي مي‌كردند به تقليد از پرندگان و با بال‌هائي كه از پر و موم ساخته بودند پرواز كنند اما اكثراً موجب مرگشان مي‌شد. همچنين مشهور است كه در حدود ۴۰۰ سال پيش از ميلاد مسيح در يونان باستان، ارخطوس اولين دستگاه پرندهٔ مصنوعي كه به صورت خودكار پرواز مي‌كرد را ساخته است؛ مدلي شبيه به يك پرنده كه احتمالاً با نيروي بخار پرواز مي‌كرده و گفته مي‌شد تا ۲۰۰ متر پرواز مي‌كرد.

دوران جديد
عصر بالون‌ها

تصويري از قديمي‌ترين دستگاه پرندهٔ موجود در جهان كه در موزه نگه‌داري مي‌شود.

در قرن هفدهم، توجه بشر به پروازهاي «سبك‌تر از هوا» معطوف گرديد؛ بنابراين اولين پرواز با بالون‌هايي كه از هواي گرم و هيدروژن پر مي‌شدند انجام گرفت. اگر چه يكي از معايب بزرگ بالون اين بود كه ساكنين بالون كاملاً در اختيار و دستخوش تغييرات هوا بودند و دائماً به وسيله باد اين طرف و آن طرف برده مي‌شدند.

هواپيماهاي بي‌موتور
تصوير ماشين پرنده در كتاب قوانين پرواز پرندگان اثر لئوناردو داوينچي

برخي از اولين پروازهاي ثبت شده در طول تاريخ كه توسط گلايدر انجام شده‌است به شاعر و مخترع قرن نهم عباس ابن فيرنس و راهب قرن يازدهم Eilmer of Malmesbury نسبت داده مي‌شود كه البته هر دو ايشان صدمه مي‌بينند. همچنين لئوناردو داوينچي، نقاش، مجسمه‌ساز، فيزيكدان، فيلسوف، طبيب و دانشمند ايتاليايي توانست مهندسي بال پرندگان را كشف كند و طرح‌هايي را از يك ماشين پرنده را در كتاب قوانين پرواز پرندگان را رسم كند. وي مدعي شد كه توسط بال‌هاي متحرك مصنوعي مي‌توان مانند مرغان در آسمان پرواز كرد و يا لااقل از مكان‌هاي مرتفع به آساني و بي‌خطر فرود آمد. انديشه وي را يارانش به باد مسخره گرفتند ولي او پس از مدتي آزمايش موفق شد دستگاه كوچكي بسازد كه مركب از دو بال، يك بدنه و يك سكان بود، داوينچي دستگاه خود را از مكان مرتفعي به پائين رها نمود و پس از طي خط سير طولاني به آرامي روي زمين نشست.

اطلاعات اضافي درباره اين دانلود طرح جابربن حيان مقطع چهارم مدلي از يك هواپيما:

اين پروژه به صورت كامل و آماده پرينت توسط دانش آموزان و معلمين و آموزگاران گرامي مي باشد. تمامي فايل هاي اين مجموعه قابل ويرايش و در قالب ورد (Word)  مي باشند.

لينك دانلود:

طرح جابربن حيان مقطع چهارم مدلي از يك هواپيما

طرح جابربن حيان مقطع چهارم مدلي از يك هواپيما

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.