جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

طرح جابر آماده كلاس ششم جذب نور در گياهان

ارايه پكيج اقدام پژوهي ، گزارش تخصصي و تجربيات مدون

طرح جابر آماده كلاس ششم جذب نور در گياهان

طرح جابر آماده كلاس ششم جذب نور در گياهان

دانلود طرح جابر آماده كلاس ششم جذب نور در گياهان

اين نمونه طرح جابر كه براي شما تهيه كرده ايم و با قيمت مناسب در دسترس شما قرار داده ايم طرح جشنواره جابربن حيان جذب نور در گياهان مي باشد كه بلافاصله بعد از پرداخت قابل دانلود مي باشد.

اين مجموعه شامل:

پوستر هاي طرح جابربن حيان در مورد جذب نور در گياهان
تابلوي نمايش طرح جابربن حيان  در مورد جذب نور در گياهان
عكس جابربن حيان در مورد جذب نور در گياهان
مطالب علمي آموزشي در باره طرح جابربن حيان جذب نور در گياهان
اين مستندات عنوان شده بر طبق آخرين بخش نامه طرح جابر مي باشد.
قسمتي ازين مجموعه

فتوتروپيسم (نورگرايي)

اگر گياهي را در سايه برويانيم به سمت نور تغيير جهت مي‌دهد اين پديده را در گياهان فتوتروپيسم يعني نور‌گرايي مي‌نامند. نورگرايي در ساقه مثبت است يعني ساقه به سمت نور خم مي‌شود. ريشه‌ها برخلاف ساقه يا به محرك نور پاسخ نمي‌دهند و يا نسبت به آن گرايش منفي ظاهر مي‌كنند يعني در جهت مخالف نور خم مي‌شوند. اغلب برگها نسبت به نور طوري قرار مي‌گيرند تا پرتوهاي روشنايي بطور عمودي بر آنها بتابد.

فتوپريوديسم و تشكيل گل

اثر تناوب روز و شب و يا روشنايي و تاريكي (دوره نوري) در رشد و نمو و تشكيل گل و يا پديده‌هاي ديگر مانند بيدار شدن دانه ، ريزش برگ و غيره از وجود خاصيتي در گياه ناشي مي‌شود كه آن فتوپريوديسم مي‌نامند. براي مثال در گياهان مي‌توان با تغيير مدت تابش نور در گلخانه ، گل دادن يك گياه را تسريع كرد. اين موضوع در گلكاري و باغباني اهميت فراوان دارد. به‌علاوه رويش دانه در بعضي گياهان ، توليد سبزينه و ريختن برگها در فصل پاييز به تغييرات تابش نور بستگي دارد.

تقسيم بندي گياهان از نظر حساسيت به دوره نوري

گياهان بي‌تفاوت: كه براي تشكيل گل به طول روز و شب حساسيت از خود نشان نمي‌دهند مانند بعضي از گونه‌هاي گوجه فرنگي ، گل ميمون و ميخك.

گياهان كوتاه روز: گياهاني هستند كه در روزهاي كوتاه گل مي‌دهند و اگر آنها را در معرض نور روزانه طولاني قرار دهند، گل دادنشان متوقف مي‌شود. گياهان كوتاه روز در روزهاي دراز تابستان بطور رويشي رشد مي‌كنند و تا پاييز و زمستان كه روزها كوتاه مي‌شوند گل نمي‌دهند. مانند گل داوودي.

اطلاعات اضافي درباره اين طرح جشنواره جابربن حيان جذب نور در گياهان:

اين پروژه به صورت كامل و آماده پرينت توسط دانش آموزان و معلمين و آموزگاران گرامي مي باشد. تمامي فايل هاي اين مجموعه قابل ويرايش و در قالب ورد (Word)  مي باشند.

لينك دانلود:

طرح جابر آماده كلاس ششم جذب نور در گياهان

طرح جابر آماده كلاس ششم جذب نور در گياهان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.