سوالات ضمن خدمت مهارت برنامه نويسي و سواد محاسباتي دوره ابتدايي
دانلود پاسخ نمونه سوالات محتوا آزمون دوره سوالات ضمن خدمت مهارت برنامه نويسي و سواد محاسباتي دوره ابتدايي با كد ... به مدت 12 ساعت از سامانه LTMS
برنامه نويسي چيست؟ زبان تعامل بين انسان و ماشين
در واقع يك تيم برنامه نويسي اين سيستم را به اين صورت برنامهنويسي كردهاند. بنابراين ميتوان گفت برنامهنويسي يك علم است كه به كمك آن ميتوان به كامپيوتر دستوراتي براي اجرا داد. دستورات را در قالب كدهايي به كامپيوتر ميدهيم اين اطلاعات و دستورات در مغز كامپيوتر (CPU) پردازش ميشوند و خروجي كار به كاربر نمايش داده ميشود.
به طور كلي برنامه نويسي روشي براي حل مسائل است كه كامپيوتر در اين زمينه به ما كمك ميكند. به زباني سادهتر، برنامه نويسي نوشتن دستوراتي قابل فهم براي كامپيوتر است تا بتواند مشكلات پيش روي ما را حل كند. متخصصان اين زمينه با استفاده از زبانهاي مختلف، كه در واقع زبان كامپيوتر است، ميتوانند با اين سيستمها ارتباط برقرار كنند.
برنامه نويس كيست؟
پس شخص برنامهنويس بايد به فرآيند حل مسئله، تحليل دادهها، عيبيابي و… مسلط باشد.
اگر بخواهيم كمي سادهتر توضيح دهيم كه برنامه نويس چه كسي است، ميتوان گفت همان شخصي كه در كامپيوتر شروع به توليد يك نرم افزار ميكند. ممكن است اين نرم افزار براي اجرا در صفحات وب باشد، يا براي اجرا در دسكتاپ، موبايل و….
مهارتهايي كه هم اكنون در بازار كار بسيار مورد نياز است عبارتند از:
- هماهنگي: تنظيم اقدامات بر اساس اقدامات ديگران
- برنامه نويسي: نوشتن برنامه هاي كامپيوتري با اهداف مختلف
- مديريت زمان: مديريت زمان خود و ديگران
- تفكر انتقادي: استفاده از منطق و دليل براي تشخيص ميزان ضعف يا قدرت راه حل هاي جايگزين، نتايج يا رويكردهايي به مسئله
- تجزيه و تحليل سيستم ها: تشخيص اينكه يك سيستم چگونه كار مي كند و چه طور تغيير شرايط، عملكردها و محيط، مي تواند روي خروجي آن تاثيرگذار باشد.
- حل كردن مسائل پيچيده: تشخيص پيچيدگي مسائل و بازخواني اطلاعات مرتبط براي توسعه و ارزيابي گزينه ها و به اجرا درآوردن راه حل ها.
- صحبت كردن: صحبت با ديگران براي انتقال موثر اطلاعات
- يادگيري پويا: يادگيري به نحوي كه فرد يادگيرنده در فرايند حل مسئله يا تصميم گيري به صورت عملي درگير باشد.
- انتخاب تجهيزات: تشخيص انواع ابزارها و تجهيزاتي كه براي يك كار مشخص موردنياز است.
- توانايي خواندن متون و درك مطلب: درك جملات نوشته شده و پاراگراف ها در مستندات مرتبط با موضوعات كاري
- استراتژي هاي يادگيري: انتخاب و به كارگيري روش ها و رويه هاي مناسب براي يادگيري و آموزش
- تجزيه و تحليل كنترل كيفيت : اجراي آزمون و بررسي هايي روي محصول، خدمات، عملكرد يا حتي فرآيندهايي كه كار ارزيابي كيفيت را برعهده دارند.
- تحليل عمليات: تحليل نيازمندي هاي محصول براي خلق طراحي
- رياضيات: استفاده از علم رياضي براي حل مسئله
- شنيدن پويا: يعني توجه كامل به چيزي كه ديگران در حال گفتن آن هستند، وقت گذاشتن براي فهميدن نكته هايي كه سعي در گفتن آن داشتند، پرسيدن سوال هاي مناسب، قطع نكردن صحبت ديگران
- نصب و راه اندازي: نصب تجهيزات، ماشين ها، سيم كشي يا برنامه ها.
- خطايابي : تشخيص علت خطاهاي عملكردي و تصميم گيري لازم براي حل آنها.
- قضاوت و تصميم گيري: توجه به هزينه/ فايده اقدامات احتمالي براي تصميم گيري صحيح.
- طراحي تكنولوژي: توليد و تطابق امكانات و تكنولوژي براي ارائه پاسخ مناسب به نياز.
- • تمركز بالا : به منظور جلوگيري از خطا و اشتباه در توليد كدهاي جديد و حفظ يكپارچگي در كدهاي توليد شده
- بررسي مداوم فن آوري هاي جديد در حوزه برنامه نويسي : و استفاده از آخرين تكنيك ها براي نوشتن كدها و برنامه هاي جديد
برنامه نويسي كامپيوتر چيست ؟
برنامه نويسي چيست و چه كاربردي دارد در ابتدايي ترين حالت ، برنامه نويسي كامپيوتر چيزي بيشتر از مجموعه دستورالعمل ها براي تسهيل اقدامات خاص نيست. بر اساس الزامات يا اهداف اين دستورالعمل ها ، برنامه نويسي رايانه مي تواند به سادگي جمع كردن دو عدد باشد. همچنين مي تواند به اندازه خواندن داده ها از سنسورهاي دما براي تنظيم ترموستات ، مرتب سازي داده ها براي تكميل برنامه ريزي پيچيده يا گزارش هاي مهم يا بردن بازيكنان از طريق جهان هاي چند لايه و چالش هاي موجود در بازي ها ، پيچيده باشد.
لينك سوالات سوالات ضمن خدمت مهارت برنامه نويسي و سواد محاسباتي دوره ابتدايي
- ۸ بازديد
- ۰ نظر